Mnoho informací k letenkám jsme s Pavlem sepsali do průvodce Kanárské ostrovy s dětmi. Řada tipů se dá aplikovat i na Madeiru, proto jsem pro vás odemkla tento článek.
Na které pasáže v článku se zaměřit?
- Nízkonákladové společnosti obecně
- Dva lety, dvě letenky. V čem je problém?
- Jak na nejlepší cenu?
- Proces nákupu letenek – pozor na triky
Jaký vyhledávač letenek používáme?
Aktuálně nám nejvíc vyhovuje kiwi.com. Jak už Pavel zmiňoval, vyhledávače používáme pro získání prvotních informací. Letenky pak kupujeme přímo na stránkách dané společnosti (vyjde to levněji).
Přímé lety na Madeiru
Platí v době vzniku průvodce.
- Praha – Funchal: Smarwings, ČSA
- Vídeň – Funchal: Wizz Air, Austrian Airlines
- Mnichov – Funchal: Condor, Lufthansa
- Berlín – Funchal: Easyjet
- Katowice – Funchal: Wizz Air
- Porto – Funchal: Ryanair, Easyjet, Tap Portugal
- Lisabon – Funchal: Ryanair, Easyjet, Tap Portugal
Jak jsme letěli my?
Na Madeiru jsme letěli z ostrova La Palma se společností Binter. S Binterem máme poměrně bohaté zkušenosti, protože zajišťuje spojení mezi jednotlivými Kanárskými ostrovy. Je to zatím nejoblíbenější aerolinka našich dětí (na palubě dostávají lízátko a čokoládovou tyčinku, což se jim jinde nepoštěstí :-)).
Zpět jsme měli letět s Ryanairem do Porta a následně s Easyjetem do Prahy. S tím, že jsme v Portu strávili 2 dny. Nakonec to neproběhlo úplně podle plánu – viz níže.
Náš cestovatelský fuck-up aneb stávka Easyjetu
Stávku na letišti v Portugalsku jsme zažili dvakrát. Poprvé při návratu z Azorského ostrova Terceira. Přiznám se, že tehdy jsme to moc neřešili. Věřili jsme, že všechno bude v pořádku, což se také splnilo.
Podruhé stávkovali přímo zaměstnanci Easyjetu. Dostali jsme e-mail s informacemi a doporučením, ať si let o několik dní posuneme. Nechtělo se nám, protože v Portu pršelo, měli jsme za sebou dva měsíce cestování a kluci se už potřebovali vrátit do školy. Také jsem v Praze naobjednala různé termíny (zubař, logopedie) a nechtělo se mi je přesouvat.
Situace vypadala nadějně a mysleli jsme si, že to určitě vyjde. A pak, 4 hodiny před plánovaným odletem přišel e-mail, že náš let byl zrušený. Právě jsme seděli v restauraci u oběda. Pavel začal situaci hned řešit a koupit nové letenky s Vuelingem přes Barcelonu a přestupem přes noc.
Původní letenky stály asi 8000 Kč (částku nám Easyjet vrátil), nové letenky na poslední chvíli nás vyšly na 30.000 Kč. Zrušená byla asi polovina všech letů Easyjetu. Pokud se dostanete do podobné situace, doporučuji neriskovat a letenky raději přesunout, i když vám to naruší plány.
Noc na letišti v Barceloně byla pro kluky silným zážitkem. Dva mladší na pár hodin usnuli. Lukáškovi se bohužel usnout nepovedlo a byl z toho značně deprimovaný. Ani já jsem nespala, ale odnáším si dojem, že celá akce proběhla překvapivě hladce. Většinu noci jsem si četla. Naproti tomu Pavel docela trpěl. Je to opravdu individuální.
Poslední stres jsme zažili při nástupu na letadlo do Prahy. Vueling nám totiž prodal letenky do poslední řady, která ale v tomto konkrétním letadle vůbec nebyla!
Letuška nás uklidňovala, že volná místa jsou. Ale po probdělé noci to nebyla situace, kterou bychom chtěli řešit. Počkali jsme, až všichni nastoupí, a pak jsme se mohli konečně usadit i my. Let do Prahy jsme prospali. Kluci celou situaci skvěle zvládli a berou to jako velké dobrodružství. A my s Pavlem jsme získali další cennou zkušenost a historku k vyprávění :-).